Розробки уроків

Тема. Твоя країна — Україна. Символи держави.
Мета. Формувати уявлення про країну; ознайомити з найвідомішими містами, з національни­ми символами та символами Степненської презедентсько– парламентської республіки; формувати національну свідомість; вихову­вати патріотизм, повагу до символів України; розвивати  пізнавальні інтереси.
Обладнання: Державні символи України та символи Степненської загальноосвітньої школи; мультимедійна презентація «Твоя країна Україна», «Київ»;  роздатковий матеріал  для групової роботи (додаток 1),  зашифроване прислів’я; мультимедійні засоби
Форма уроку:  комбінований




План- конспект проведення  уроку

Хід проведення уроку
Методичні рекомендації  щодо проведення уроку
Організація класу

Пролунав шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Хоче нам сьогодні він

Показати дивний фільм.

І не вигадку - реальне:

Про країну нашу гарну!
На мультимедійній дошці чи на екрані Слайд №1


Актуалізація опорних знань

 Прочитайте зашифроване прислів'я і поясніть його значення

т
А
И
л
А,
Е
3
м
Е
д
 м  М
Л
я
М
А
д
0
р
А
Т
и
Л
А.
Н
И

(Та земля мила, де мати народила)
-          Якими іншими словами можна замінити сло­во Батьківщина? (Україна, Вітчизна, край, рідна землі, держава, земля моїх батьків тощо)

Слайд № 2

Формування нових знань


•          У Всесвіті існує безліч планет. Одна з них називається Земля.
Це планета на якій ми живемо.
Якщо глянути на неї з космосу, ми побачимо кольорову кульку, на якій знаходиться сім материків. На цих материках знаходиться безліч країн.




Ось гляньте на розвернуту  земну кулю, на якій розташовані всі країни світу.
•          Які ви знаєте країни?
•          Може  у вас була можливість там побувати? (Відповіді  дітей)
На одному із материків, який називається Євразія , знаходиться наша  країна , у якій ми живемо - ….(  Україна,відповіді








  •        Так як вся земля поділена на країни , наша Україна – теж поділена на маленькі частинки. Ці частинки  називаються областями.
•          У якій області ми живемо? (Відповіді  дітей)
•          А які області ви ще знаєте?
•          А може хтось з вас знає на скільки областей поділена наша Україна? (Думки дітей)
•          Наша Україна поділена на 24 області і республіку Крим.
•          Як ви думаєте чим славиться наша держава Україна?
(Думки дітей)

Складання павутинки « Що таке Україна?»

•          Україна – це гори (Карпати, Кримські)
•          Україна – це сині ріки(Дніпро, Дунай, Черемош)
•          Україна – це наші родини
•          Україна – це вишневі сади
•          Україна – це золоті  лани пшениці
•          Україна – це  червона калина
2.         Сторінка друга «Наша Конституція»
А) РОБОТА НАД РОЗВ’ЗАННЯМ ПРОБЛЕМНОГО ПИТАННЯ: ”Що таке держава?”
1. Розповідь учителя, постановка проблемної задачі
- Ми часто чуємо слов «Держава»
-Діти,  що таке держава? Як ви гадаєте?
На дошці слово ДЕРЖАВА=
- Діти, уявіть собі, що люди раптом стали поводитись, як кому заманеться, без усяких правил.
Водії не дотримувались би Правил Дорожнього руху, почали б заїжджати своїми машинами на тротуари, пішоходи – бігали б серед машин по мостовій, ризикуючи потрапити під колеса.
Учні не могли б зустрітися зі своїми вчителями, а вчителі б не змогли зібрати учнів, бо приходили б до школи в різний час.
Життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми зустрічаємось з ними на кожному кроці.
У школі – правила поведінки учнів.
На транспорті – правила поведінки пасажирів.
На пляжі – правила поведінки н воді.
Але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були – дорослі чи діти. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов’язки кожного громадянина та його права. Називаються наші правила Державним Законом.
- Яку назву має цей Закон? (Конституція). (Показ дитячої Конституції України)

2. Інформація учнів про Конституцію
1 учень:
Конституція – слово іноземне, означало воно в стародавній латинській мові “устрій”. Так у Древньому Римі називали постанови, які видавав імператор.
2 учень:
А пізніше цим словом почали називати основні закони країн, де записані права і обов’язки громадян.
3 учень:
Україна – не тільки країна, це і держава.
Вона має свою Конституцію, тобто правила, за якими живуть її люди – українці.
- Яке слово ми повинні додати до слова ДЕРЖАВА? Що входить в це поняття? (Коституція).
ДЕРЖАВА= Коституція+

            Зараз ми пограємо в гру «Підбери»  я вам називаю країну, ви  підбираєте назву для людей , які там проживають.
Напиклад: Америка -… американці.
Зрозуміло?
Ну, що ж почнем.
Німетчина- …
Італія-…
Австралія -…
Білорусія - …
Росія-…
Україна- …
•          То  як називаються  люди, які проживають на території Україна?

-          Кожен житель своєї країни повинен знати назву своєї  столиці.
-          А чи знаєте ви її?
-          Хто з вас був у Києві?
-          Чим вона вам сподобалась?
 (перегляд кліпу про столицю України – Київ»)
·         Що ви цікавого дізналися про Київ?








Фізхвилинка



•          Кожна держава має свої символи.
•          Які символи нашої держави ви знаєте?

- Що ми повинні ще додати до слова держава?

ДЕРЖАВА= Коституція+Герб+ Прапор+ Гімн





Слайд 3


Слайд 4









Слайд 5





Слайд 6





































































Слайд 7








__________________________________

Слайд 8






Перший символ, який ми розглянемо -  прапор. Що він символізує?
















•          Другим символом є герб. Що він символізує?










І ще одним символом є гімн. Що ви про нього можете сказати?
(Гімн – це головна пісня, яка виконується в державі на всіх урочистих подіях.)
(Слухання урочистої пісні)






У нашої школи теж є символи. Ось погляньте на них. Що вони символізують?

 Гімн школи написали наші вчителі: слова Т.О. Кухаржишина  та музику Л. А. Савченко
(Слухання Гімну школи)







•          Кожний народ має свої  обереги.
•          Назвіть обереги  українського народу.
(Відповіді  дітей)
•          Обереги – це такі предмети, які надають нам, українцям, духовної сили для життя. Вони оберігають від бід та нещасть усіх людей.












•          Основними оберегами для українського народу є:
верба, калина, барвінок, та рушник




•          Ось підійшов наш урок до завершення. Що ви дізнались  дізналися нового про нашу державу Україну?
•          А про нашу школу?














Слайд 10



Слайд 11




Слайд 12




Слайд 13,14




-         Які ви знаєте міста?
-         Який головний знак держави в Україні?
-         Якого кольору прапор України? Що він означає?
-         Коли звучить урочиста патріотична пісня України?

ІV. Підсумок уроку



Робота в групах.
(метод «Взаємодопомога»)
•          У підсумку нашого уроку буде виконання цікавого завдання в групах.
•          У вас на столі у кожного є малюночок квіточки .
•          Згрупуйтеся в групи
•          У вас на столі є листок із зашифрованим висловом. На  другій стороні  листка є ключ – підказка з буквою. Вам потрібно за визначений час записати даний вислів буквами .


(перегляд кліпу «Твоя країна – Україна)

•          Хочеться закінчити наш урок такими словами:
«Будьте чуйними, будьте добрими, будьте надійними, не забувайте свою рідну мову, свій рідний край, будьте просто Українцями.»


Слайд 13







Слайд 14



V Домашнє завдання
Намалювати фарбами державну символіку України.




 ДОДАТОК ДО УРОКУ (ПРЕЗЕНТАЦІЯ)








Урок: математика . 2 клас       
Вч. Гавриленко Т.О.                                                            
Тема: вправи та задачі на засвоєння таблиці множення і  ділення на 2,3.
Мета:Формувати в учнів уміння застосовувати знання таблиць множення й ділення для розв’язування прикладів на дві дії та складених задач; Повторити назви компонентів арифметичних дій, розвивати логічне мислення, математичну мову, увагу, вміння працювати самостійно; виховувати почуття доброти у взаємовідношеннях один з одним, почуття товариства.
Хід уроку
І. Організаційний момент  (Слайд-1) 
Ось дзвінок сигнал нам дав.
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок скоріше починаймо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Вступне слово вчителя.
-Діти! Сьогодні у нас незвичайний урок! Ви бачите скільки гостей завітало до нас. В тому числі  і казковий герой. Прослухайте вірш і дізнайтесь , що це за персонаж.
Хмаринка по небу гуляла,
Краплинки усім дарувала.
На землю летіли краплинки,
Маленькі пухнасті сніжинки.
Одна з них до нас завітала,
Урок наш почуть забажала.
Завдань принесла багатенько
Краплинка ця дуже маленька.
А щоб дізнатись ім’я краплинки вам треба виконати невеличке завдання
2.Усний рахунок.(Слайд-2)
звуть її всі Капітошка.(Слайд-3)
Учитель.  Так, діти, до нас, дійсно, завітав веселий  та  кмітливий Капітошка і на своїй хмаринці приніс нам багато цікавих і різноманітних завдань,. Бо дуже йому хочеться перевірити чи добре ви вивчаєте математику? А коли ми виконаємо всі завдання від Капітошки, то дізнаємось що людині дає ця розумна наука математика. За правильні відповіді Капітошка буде дарувати вам  маленькі краплинки.Чим більше краплинок ви назбираєте, тим кращу оцінку отримаєте. Ну, що готові???? Рушаємо ж у чудову країну знань математики!
ІІІ.Актулізація опорних знань.
1.Каліграфічна хвилинка.
-Діти, Капітошка більше за всі інші полюбляє одну цифру, вона, навіть схожа на неї. Хто здогадався - яка це цифра? (0)
(Діти прописують цифру 0 в зошитах)
2. Математичний диктант.
 
- Ось що розповіла про себе наступна крапелька. Слухайте розповідь Капітошки та записуйте всі числа з розповіді до свого зошита.
Я одна з багатьох крапельок великого світового океану, який об"єднує в себе 4 океани та 3 десятка морів. Всього 7 десятків % поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є 2 моря - Чорне та Азовське, а також біль -ше ЗО рік. Ваше тіло на 75 % складається з води. Без води ваш організм може прожити лише 4 доби. Людина випиває за день близько 2 літрів води і у 2 десятки раз більше води використовує для миття посуду та приготування їжі.
- Поміняйтесь зошитами. Візьміть олівці. Якщо не буде жодної помилки, намалюєте на полях сонечко.
)
1, 4, ЗО, 70, 2, ЗО, 75, 4, 2, 20.
3.Робота біля дошки
 
Наступне завдання від Капітошки знаходиться на краплинках .(робот за картками)
а) Замінити додаванням        б)   Замінити множенням
2х 4=                                                  2+2+2=
2 х7=                                                   2+2+2+2+2=
в)Розвязати задачу.
Маса трьох динь 12 кг..Яка маса однієї дині?
Решта учнів в зошиті завдання№782
12,8, 4,9.(Перевірка фронтально)
4.Вдосконалення обчислювальних навичок(Завдання наступної краплинки)
Задачі – вірші.
Кролик вуха насторожив –
В нього дуже добрий слух.
Хто ж тепер нам скаже точно:
В двох кролів є скільки вух?(2*2=4)
                        Три лисички, три сестрички.
                         Заплели по дві косички.
                         Скільки разом у лисичок
                         Є заплетених косичок?(3*2=6)
Встала вранці миша- мати
Дітям зерна роздавати.
6 дітей і всім вона,
Роздала по три зерна.
Скільки, вас питаю я,
Зїла зернят вся сімя?(6*3=18)
5. А ось подивіться на ці приклади (слайд) їх виконував капітошка, але припустився помилок. Давайте їх виправимо.
10:2+32=38                                 3*4-7=2
12:2+18=34                                 6:3+15=17
15:3+45=50                                 2.9-6=12
6.Робота в зошитах.
 Обчислення прикладів.
У вас на партах знаходяться маленькі краплинки з прикладами, які слід обчислити.
(З коментуванням)
24: 3+16                      (48-32) :2
21:3+35                       12:2+56
3*9-5                           3: 3+46


7. Робота над задачами
Задача№783
Як можна поділити відрізок на три рівні частини?(15: 3=5)
Якої довжини кожна частина?
8. Творча робота над задачею.
Скласти задачу за коротким записом та розв’язати її.
(слайд)
Скільки дволітрових банок привезли до магазину?
Скільки літрів соку в одному бутилі?
Що запитується в задачі? Чи можемо відразу відповісти на питання задачі? Чому?
Чи можемо дізнатись скільки літрів соку в п’яти дволітрових банках? Якою дією?(множення)
Дізнавшись скільки літрів соку в дволітрових банках зможемо дізнатись скільки всього соку привезли в магазин?Якою дією?
Запишіть розв’язання задачі в зошити.
9. Підсумок уроку
Нарешті ми виконали всі завдання казкового друга і тепер можемо дізнатись, що дає  нам наука математика.
Всі хором читають.
Учись, лічи, складай задачі,
Не зупиняйся ні на мить.
Хто математику полюбить,
Тому в навчанні пощастить.
Сьогодні ми добре попрацювали. Капітошка тепер впевнений, що ви старанні учні і вам неодмінно пощастить в навчанні.

Оцінення учнів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий