Наш досвід

Степненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Запорізького району Запорізької області

Адреса: 70432, Запорізька область, Запорізький район, с. Степне, вул. Першотравнева, 52
Телефон: 287-85-25,  287-85-44

Електронна адреса: Stepnenska–s@yandex.ru

Автор досвіду: творча група вчителів ШМК вчителів початкових класів, вчителя музики під керівництвом заступника директора школи з навчально-виховної роботи  Момот Олени Олександрівни та  Полонської Ольги Станіславівни
Тема досвіду:

РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА ОСНОВІ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ФОРМ ТА МЕТОДІВ РОБОТИ

Базова модель досвіду

Актуальність і перспективність досвіду

Сучасні процеси модернізації системи освіти в Україні активізували педагогічні пошуки, посилили увагу до проблеми розвитку творчих здібностей школярів починаючи з початкової ланки.
Розвиток творчої активності, здібностей, потреб та інтересів дітей – важлива умова їх підготовки до життя у стрімкому динамічному світі, у якому пріоритетними стають здатність генерувати ідеї, ефективно діяти у нестандартних ситуаціях, відходити від шаблонів і стереотипів, створювати нове на засадах гуманності. Тому пошук оптимальних шляхів і способів розвитку творчої активності учнів в сучасних освітніх умовах є надзвичайно актуальною проблемою.
В умовах розбудови незалежної демократичної держави все більшого значення набуває інтерактивна методика навчання учнів. Водночас духовне відродження суспільства вимагає конкретних змін у діяльності загальноосвітніх шкіл, які викликані необхідністю формування суспільно активної , творчої особистості, що на відміну від людини – вихованця, здатна самостійно мислити, генерувати нові ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення.
Реалії сьогодення свідчать, що така особистість, реалізуючи свій потенціал, зможе досягти успіхів у навчанні й праці. У цьому контексті стає очевидним, що цінність знань, здобутих учнями у стінах школи, полягає не так у теоретичному їх засвоєнні, як у формуванні навичок їх практичного застосування.
Теоретична база досвіду
         В досвіді роботи  узагальнено теоретичні підходи та методичні розробки з проблем розвитку творчих здібностей, творчого і нестандартного мислення, спираючись на науково-дослідницьку діяльність вчених та психологів і методичні розробки вчителів-новаторів, використання перспективного досвіду О. Савченка, В. Сухомлинського, В. Дружиніної, Л. Виготського, О. Митника, О. Саган. Праці з питання використання інтерактивних форм  навчання (Є.Пометун, Т.Ремех).

Досвід за інноваційним потенціалом є  комбінаторним, тому що він передбачає поєднання традиційних та інноваційних, активних, оригінальних  форм, підходів і засобів організації науково-методичної роботи.

Інформаційно-педагогічна модель досвіду ґрунтується на системному підході до вивчення та розвитку обдарованості, що дає можливість забезпечити ефективність навчально-пізнавальної, наукової і практичної роботи учнів. Для розвитку здібностей молодшого школяра ми використовуємо: інтерактивні форми  навчання, метод проектів, розв'язування творчих завдань,  дослідницьку роботу, діалог як форма творчої діяльності,  евристичні методи навчально-творчої діяльності, розвивальні ігри, проблемний підхід.
Результати запровадження досвіду
Під час роботи над розвитком творчих здібностей учнів шляхом використання  інноваційних технологій стало основою зростання пізнавальної активності, пошукової діяльності, творчого підходу при вивченні предметів. Зросла читацька пізнавальна діяльність. Розвивають системне мислення, набувають комунікативних умінь. Підвищився рівень знань учнів. Діти набувають  наступних компетентностей: читання як потреба, пошук інформації, самостійність, співробітництво, планування, творчий підхід до завдань.



Комментариев нет:

Отправить комментарий